Metsään.fi-toimijapalveluun kirjautuminen yrityksen tai yhteisön puolesta edellyttää, että yritys on ensin antanut toimihenkilölleen asiointivaltuuden “Metsätietojen käsittelyyn” Suomi.fi-palvelussa. Yritys voi antaa asiointivaltuuden kaikille toimihenkilöilleen.
Miten näen kaikki yritykseni Suomi.fissä antamat valtuudet?
Aika-ajoin on hyvä tarkistaa, että valtuudet ovat ajan tasalla eikä niitä ole jäänyt esimerkiksi toimihenkilöille, jotka eivät enää ole yrityksen palveluksessa. Tarkistusta varten yrityksen toimitusjohtaja tai muu henkilö, jolla on yksin nimenkirjoitusoikeus, voi lisätä valitsemalleen henkilölle uuden asiointivaltuuden, jossa valtuusasiaksi valitaan ”Valtuusrekisterin tietojen katselu”.
Tämän jälkeen, esimerkiksi Metsään.fi-palvelun pääkäyttäjä, voi Suomi.fi-valtuuksissa listata kaikki yrityksensä antamat valtuudet csv-tiedostoon. Tiedostoon tulostuvat kaikki voimassa olevat valtuudet ja myös 15 kuukauden sisällä päättyneet valtuudet.
Voit lukea tarkemmat ohjeet Digi- ja väestörekisterikeskuksen tiedotteesta 7.2.2022: Valtuudet: Valtuusrekisterin tietojen katselu -valtuudella saa kokonaisnäkymän kaikkiin organisaation antamiin valtuuksiin
Metsäkeskuksen verkkosivuilla on myös tietoa toimijapalveluun kirjautumisesta ja valtuuksista.
Metsään.fi-toimijapalvelu, tiedote nro 2/2022 / Toimijatiedotteet verkkosivulla.